06. Як вибрати платіжний термінал? Його пристрій і комплектуючі
Ці питання задає собі кожен новачок, який тільки збирається почати займатися бізнесом по прийому платежів. І це нормально! Адже потрібно розуміти те, чим збираєшся зайнятися.
Перш за все, необхідно зрозуміти, як влаштований платіжний термінал, і що він з себе представляє. Пропоную це питання розглянути більш детально, а так само визначиться з тим, чим же термінали відрізняються між собою.
1. КОРПУС
Це частина терміналу, яка виконує такі функції як захисну та формоутворюючу. В цілому корпусу терміналів відрізняються зовнішнім виглядом, ступенем захисту від зломів (звичайні або вандалостійкі), а так само ергономікою (зручністю і логічністю розташування кріплень і полозка під внутрішню начинку терміналу).
Вандалостійкість досягається товщиною металу, використовуваного при виготовленні корпусу, замикальний механізмом і замками, які цей механізм будуть блокувати.
Ергономічність – не маловажний момент, т. к. часто він йде з під уваги складачів терміналів і в подальшому негативно впливає на інкасації та інші види обслуговування терміналу. Тобто, кажучи по простому, є термінали, які легко обслуговувати, а є такі термінали, які надмірно громіздкі і які не так зручно обслуговувати
Зовнішній вигляд і форма терміналу, продиктована функціями, які він на себе бере:
- Вуличний навісний. Добре використовувати, де є зручний підхід до стіни будівлі і безпечна площа навколо (освітлювана і багатолюдна);
- Вуличний вбудовуваний (по типу банкомату) – не найкраща модифікація, т. к. менш помітна, більш складна в обслуговуванні, а так само має місце обмеженість у виборі комплектуючих, які в ньому можна використовувати
- Вуличний окремостоячий на нозі. Перевага терміналу – це баланс між громіздкістю та вандалостійкість. Цей корпус хороший тим, що його можна встановити на вулиці в будь-якому місці, і Ви не будете залежати від фасаду будівлі, що дозволить Вам винести термінал на більш помітне місце.
- Вуличний окремостоячий за типом «будки». Більш масивна конструкція корпусу передбачає більш грунтовний кріплення до підлоги і максимальний захист від злому.
- Внутрішній окремостоячий ― найпоширеніша модифікація терміналів. Буває двох видів: звичайний і вандалостійкі. Другий має більш товсті стінки і більш потужну запирательную систему дверей терміналу, по типу "краб". До того ж у антивандальних терміналів втоплена двері, що дозволяє уникнути методу злому - відгинання ломом. Додатково, за бажанням замовника, ми можемо ще більше зміцнювати термінали навісною петлею та іншими методами боротьби зі зломом.
Так само корпусу відрізняються за дизайном, але це, найчастіше, питання особистого смаку.
Окремо хочу в корпусі виділити сейф під купюроприймач. Це та частина корпусу, в якій розташовується купюроприймач і він відповідає за стан купюрориемника в просторі терміналу, але найважливіше – він створює додатковий захист грошових коштів, прийнятих купюропріємником. Тобто щоб дістати гроші з купюроприймача, необхідно відкрити двері терміналу, а потім двері самого сейфа.
2. МОНІТОР
Частіше використовується 17" модель. Для других моніторів може використовуватися як 17, так і 19-ти дюймові моделі. Зверху основного монітора накладається, як плівка, сенсорне скло, яке і реагує на натиснення на клавіші, кажучи комп'ютера, в районі яких клавіш було дотик.
3. СЕНСОРНЕ СКЛО
Це вузол є важливою деталлю, оскільки від його якості залежить те, як будуть чітко позиціонуватися натискання сенсорних клавіш на моніторі термінала. По суті є дві технології, використовувані в сенсорних стеклах.
- Технологія PAW. Відмінності в більш доступною вартості продукції – це єдина перевага даного скла. А тепер про недоліки: дане скло вимагає драйверів і періодичного калібрування. Наприклад, калібрування може збитися після перепаду напруги і це призведе до того, що клієнт буде натискати, наприклад, на цифру 2, а сенсору буде здаватися, що натискання сталося в районі цифри 5. І в результаті Вам доведеться виїхати на точку, щоб заново відкалібрувати скло. Другий негативний момент, так це те, що ПАР технологія боїться бруду, т..е. десь раз на 6-8 місяців, Вам доведеться розбирати конструкцію монітора, щоб прибрати пил, яка забивається по краях сенсорного скла і заважає нормальній роботі сенсора. Це буде проявляється тим, що буде знижена частота вдалих спрацьовувань на дотики. Тобто щоб натиснути цифру 2, треба буде кілька разів намагатися це зробити. Це особливість скла, яка обумовлена технологією виготовлення. І ще один момент – скло реагує лише на натискання голим пальцем. Тобто в рукавичці використовувати даний термінал не вийде.
Є PAW скло в рамці, але вони тільки відтягують наступ проблем. Тобто в будь-якому випадку, рано чи пізно Ви зіткнетеся з цим. Тобто скло PAW необхідно періодично чистити
- Технологія Інфрачервоного позиціонування. Переваги її перед попереднім склом незаперечні у всьому. Даний вид скла реагує на натискання будь-яким предметом (тобто термінал буде реагувати на дотики в рукавичках). ІК скло не вимагає чищення – воно працює, навіть у дуже запилених приміщеннях і на вулиці. ІК скло не вимагає калібрування і працює завжди без попередньої настройки. Єдиний його недолік – це дорожнеча, порівняно з PAW склом. Це і відлякує більшість виробників від того, щоб повсюдно ставити ІК скла на термінали. Найчастіше ІК скла ставлять лише у вуличні термінали (середнього і верхнього цінового діапазону). Ми ж, намагаємося ставити ІК скла у всі свої термінали, оскільки розуміємо, що ця економія може в подальшому обернуться не найкращим чином. Але як і завжди - останнє слово за клієнтом.
4. МОДЕМ
Деталь, яка вкрай важлива в роботі терміналу і тільки від модему, буде залежати ще і від покриття мережі) як стабільно працюватиме термінал. Так як термінал працює по зв'язку інтернет, з'єднуючись з сервером платежів, кожен раз, коли здійснюється платіж. Т. о. чином від якості зв'язку буде залежати те, чи пройшов платіж чи ні. З цього, необхідно ставити в термінал якісний модем, із зовнішньою антеною, який буде витягувати слабкий сигнал мережі (адже навіть в зоні щільного і впевненого покриття, бувають складні часи, коли мережа перевантажена).
Модеми, буває різних видів, на сьогодні в Україні частіше використовується Huawei модеми фірми, Pantech, Centurion, Siemens. У даних виробників є свої особливості. В цілому ми можемо сміливо рекомендувати використовувати модеми фірми Huawei - це визнаний лідер у співвідношенні ціна/якість. Обов'язково необхідна зовнішня антена, це посилить прийом сигналу вишки мобільного мережі, а відповідно збільшить швидкість (т. к. модем, що знаходиться всередині корпусу і глушиться стінками терміналу)
Посилені антени. У чому доцільність? За проведеними спостереженнями та аналізу звернень наших клієнтів, найпоширеніша проблема при роботі терміналу, це слабкий рівень сигналу (вона становить більше 80% всіх причин нестабільності роботи терміналу). Адже ніхто не може передбачити до моменту установки терміналу, на скільки великий рівень перешкод і сила сигналу саме в тому місці, де буде стояти Термінал. Щоб знизити ймовірність перебоїв в роботі із-за слабкості сигналу, ми настійно рекомендуємо ставити посилені антени, які, порівняно зі звичайними, дають приріст чутливості в 2,5 рази. Що зводить до мінімуму шанси на перебої в стабільності роботи терміналу. Дані рішення довели свою ефективність в терміналах метро, віддалених населених пунктів та інших ситуаціях, коли перебої зі зв'язком порушували повноцінну роботу терміналу.
5. КУПЮРОПРИЙМАЧ
Це найважливіша деталь терміналу, т. к. по перше це складний механізм, який за ціною займає одне з лідируючих місць в ціноутворенні терміналу. А другий момент – це рухомий механізм. Тобто він більше схильний до поломок, ніж механізми, побудовані на платах (модем, материнська плата тощо).
Принципове відмінності в роботі купюроприймачів, це механізм укладання грошей: у мішок (розсипом в сейф), або в стекер (акуратно, стопкою, складаються в касету під гроші).
- Стекерные купюроприймачі. Переваги їх у тому, що вони більш зручні в обслуговуванні (гроші не лежати в різнобій, а акуратно чекають своєї години). Їх безпечніше інкасувати – дістав один стекер, вставив інший (при наявності другого). Але у них є недоліки: як правило, більш повільна робота за рахунок купюроукладчика (т. к. необхідно укласти купюру в стекер і приготуватися до прийому наступної, більш висока вартість, обмеженість в обсязі касети. Обсяг касети, як правило буває: 600,1000 і 1200 купюр
- Купюроприймачі без касети. У них один недолік – гроші падають у сейф для купюр хаотично, або в мішок (теж хаотично). Але а тепер про переваги: менше вартості, більш швидке затягування купюр (немає необхідності укладати купюри в стекер), обсяг прийнятих грошей обмежений обсягом сейфа, або мішка. Якщо клієнт зупиняється на варіанті без стекера, ми використовуємо в своїх корпусах сейфи, які вміщують понад 2500 купюр (що безсумнівно більше, ніж касети).
Тобто для віддалених районів (якщо часті виїзди до терміналу не входять у Ваші плани), краще використовувати безкассетные купюрники. Т. к. вони дешевші, але при цьому, вони більш місткі.
Виробники: Лідером цієї індустрії є CashCode (Канада), це дуже надійні купюрники, які перевірені часом і багатьма країнами нашої планети, є в двох варіантах (з касетою і без). JCM (Японія) – надійні, але трохи менш поширені купюроприймачі, а відповідно можуть виникнути труднощі з ремонтом. MEI CASHFLOW – дуже надійний і дуже практичний купюрник, але у нього є недоліки – дуже дорого коштує. Всі інші виробники ― краще проходити повз, т. к. якщо зупинити свій вибір на дешевих купюрниках, або на глибоко б.у.-шному купюрнике, Ви може зіткнутися з проблемою періодичного зминання купюри, її застрягання, або частого не прийняття (т. к. погане розпізнання). А так само – прийняття фальшивих купюр.
6. ТЕРМОПРИНТЕР
Ще одна важлива деталь терміналу оплати, оскільки вона теж є рухається, а відповідно більше схильна до поломок. В цілому від якості принтера залежить, як часто буде відбуватися застрягання чекової стрічки, а так само як довго відпрацює різьбяр чеків.
У дешевих і низькоякісних принтерів, може виникнути така ситуація, коли чек відрізається з затримкою, або зовсім погано відрізається і коли клієнт хоче забрати свій чек, він відриває його, тим самим відбувається «скомкивание» частини чека, і, як наслідок – подальше застрягання чека в принтері. У більш дорогих моделях терміналів наша компанія використовує принтери з т. зв. презентером. Ця деталь термопринтера, яка відрізає чек ще до того моменту, коли він виїде з терміналу. Тим самим досягається зниження ризику зминання до мінімуму + збільшується ресурс самого принтера (коли йде висмикування чека, відбувається більш виражений знос ущільнень і направляючих).
Виробники: тут загальновизнаним лідером, є Custom (Італія) – вкрай високонадійний принтер, з величезним запасом ресурсу, що вимірюється мільйонами руху ножа на відрізання чека і таким же ресурсномістким барабаном.
7. КОМП'ЮТЕР
Тут з особливостей можемо сказати, що настійно рекомендуємо розглядати придбання комплектації, яка включає не менше 2-х ядерного процесора і 2Gb оперативної пам'яті - це той мінімум, який можна розглядати як допустимі значення продуктивності комп'ютерної начинки. Так само хочеться звернути увагу на те, що краще використовувати твердотільні накопичувачі (SSD-диски), а не звичайні дискові жорсткі диски – вони, як показала практика, більш надійні в роботі і швидше завантажують систему. Останнім часом, ми настійно рекомендуємо саме твердотільні накопичувачі. У моделях ЕЛІТ наша компанія використовує саме такі комплектуючі (або за додаткову плату, ми можемо встановити даний вид накопичувача модель СТАНДАРТ)
8. ЕНЕРГОСПОЖИВАННЯ ТЕРМІНАЛУ
Якщо ми говоримо про стандартному одномониторном терміналі, то в момент платежу (пік навантаження) енергоспоживання доходить до 90-100 Вт/год, а в момент простою показники варіюють у розмірі 70-80 Вт/год. Т. о. цей показник можна вважати на рівні 80 Вт/год. Другий монітор додає ще 10-20 Вт/год.
9. ЦІНА або ЯКІСТЬ
Рекомендую перш за все звертати увагу на місце встановлення платіжного терміналу, тобто спиратися виключно на кількість інвестицій ― це не зовсім правильна тактика. Адже ціна терміналу впливає на його ресурсоємність і працездатність. І поставивши дешевий термінал (модель БЮДЖЕТ), де в день проходить більше 50 транзакцій, Ви швидко зведете нанівець, ресурс його компонентів. Щодо цього, насамперед, необхідно розуміти де конкретно буде стояти термінал, а ще краще ― приблизно знати яку кількість платежів в день буде проходити через нього. Оскільки, вибравши бюджетний термінал (тим самим, нібито вигравши на початкових інвестиціях) і поставивши його в досить жваве місце, можна зіткнутися з тим, що цей термінал буде часто виходити і ладу. Що потягне за собою простий обладнання, при високій орендної плати і, таким чином, Ви істотно зменшите прибутковість високопотенційного і дохідного місця. А як правило ця економія в розмірі 200-300 в.е. яка могла б "відбитися" за 2-5 місяців СПРАВНОЇ роботи терміналу. Так само, цієї тактики, варто дотримуватися, якщо Ви хочете поставити термінал у віддалені території (наприклад, села) ― уявіть, якщо даний термінал вийшов з ладу і Вам необхідно їхати до нього 30-40 км в одну сторону.... Ця "уявна" економія "окупитися" досить швидко і погубить бізнес на самому його початку.
10. ВАЖЛИВІ МОМЕНТИ при замовленні терміналу
- При замовленні терміналу, рекомендую відразу визначиться з оператором мобільного зв'язку, SIM-картка якого буде використовуватися в модемі. Це пов'язано з тим, що у кожного оператора свої особливості дозвону та інших дрібних налаштувань. З цього краще відразу знати який оператор буде використовуватися, щоб налаштувати термінал повністю. Це можна легко змінити, але ми ж прихильники підходу максимальної оптимізації бізнес-процесу. З цього краще первинну настройку зроблять наші техніки, щоб при отриманні терміналу Ви витратили мінімум часу на його запуск.
- Так само, рекомендую замовляти разом з кожним терміналом 3 рулону паперу для термопринтера. Це дозволить Вам перший час (в залежності від кількості платежів), не витрачати час на пошуки папери. В ідеалі - це три рулони на кожен термінал. Ви їх складаєте на дно терміналу і, в разі виявлення факту закінчення паперу при інкасації, просто міняєте рулон на новий. І Ви не біжите судорожно на склад в пошуках потрібного рулону паперу і, з такою ж швидкістю, назад до терміналу. Адже друк чеків це важливо, особливо, коли проводять банківські платежі. Як правило, одного рулону вистачає на 1-3 місяці роботи терміналу (в залежності від його завантаженості). Купуючи 3 рулону паперу з кожним терміналом, Ви позбавляєте себе від необхідності закуповувати папір, не менше ніж на 6 місяців від моменту покупки терміналу. Та й взагалі, рекомендую папір закуповувати блоками і розфасовувати її за терміналами (покласти на дно терміналу в корпус 2-3 рулону), щоб уникнути ситуацій описаних кількома рядками вище. Повірте нашому досвіду і прислухайтеся... Це не дрібниці, це деталі бізнесу. А ми прихильники оптимізації будь-яких процесів і мінімізації ризиків.
11. ВІДНОВЛЕНІ КОМПЛЕКТУЮЧІ - ПРИНЦИП ГРАМОТНОЇ ЕКОНОМІЇ. Що це таке і чи є в цьому сенс?
Платіжні термінали, продавані на сьогодні на ринку, можна умовно розділити на три класи:
- Повністю нові термінали (ціна на термінали стартує на бюджетні модифікації від 1550 у.е. і вище). Це той клас терміналів, з яких починався цей ринок в 2006-2007 році. Коли вартість терміналів стартувала з 3000 у.е. і якщо клієнти замовляли не бюджетні рішення, вартість обладнання була в коридорі 4000-7000 у.е. Якщо говорити про ситуацію зараз, то повністю нові термінали не замовляють навіть банки, які роблять замовлення на 30-50 і більше терміналів за раз. Це пов'язано з дорожнечею рішень, оскільки якщо брати якісні комплектуючі. то ціна терміналу може сміливо перевалити за 2500 в.е.,а в банківському секторі і того більше... Гарантія на такі моделі становить 12 міс.;
- Повністю БУ термінали (ціна може стартувати від 8000 грн.). В силу ряду особливостей, ми рекомендуємо взагалі не розглядати даний тип терміналів новачкам. Щоб не повторюватися, рекомендуємо почитати опис товару на нашому сайті (посилання на Б/ термінали), у даному описі вельми лаконічно і дохідливо описано наш погляд на подібні пропозиції ринку. Говорячи лаконічно - це кіт у мішку без гарантії і без розуміння того, що Вас чекає завтра в роботі даного терміналу. Гарантія на такі моделі - 0-7 днів, але хто її буде Вам надавати, це велике питання....;
- Термінали класу Refurbished - частково нові, частково зібрані з відновлених комплектуючих (ціна на подібні рішення стартує від 700-750 у.е). Це та золота середина ціни/якості, яка на сьогодні займає лідируючі позиції по продажах і пропонується більшістю компаній, за замовчуванням, починаючи з 2008-2010 років, коли врх долара піднявся з 5 грн до 8 грн. І на це є маса причин. При складанні даного типу терміналів, ми використовуємо частину комплектуючих повністю нових, частина - Б/У після повного ТО. Б/У після ТО - це такі комплектуючі, які були раніше у використанні в країнах західної Європи, США чи Канади, частково Китаю, а після проходження ТО на сервісах виробника або в авторизованих сервісних центрах, знову були пущені в продаж, але за значно зниженою ціною (згадайте Iphone 5S Refurbished). У середньому подібний підхід дозволяє знижувати кінцеву вартість терміналу на 30-50 і більше %, порівняно з аналогічним терміналом з повністю нових комплектуючих. При використанні даного типу терміналів, важливо дотримуватися паритет між відновленими компонентами і новими вузлами, тобто щоб якщо і використовувати відновлений вузол, то це не повинно позначатися на якості і терміни служби терміналу в цілому (терміналу як готового виробу), або ж впливу ці були мінімальні... Це і визначає клас терміналів (Бюджет/ Стандарт/ Еліт). Тобто відновлений Б/У-шний вузол якогось іменитого і перевіреного бренду, буде, однозначно, більш довговічний, ніж відновлений вузол менш якісного виробника. Гарантія на такі моделі терміналів будуватися з розуміння класу терміналу та стану вузлів. Тобто на модель Бюджет, гарантія - 3 міс., На модель Стандарт - 6 міс., На модель Еліт - 6міс. (БО вузли)/ 12 міс. (Нові вузли).
Основна ідея використання відновлених вузлів - це знизити їх вартість без втрати якості (або звести втрату якості до мінімуму). Тобто при грамотному підході даний тип терміналів можна сміливо порівняти з двигуном "Милионником" який пройшов 200 тисяч і після чого пройшов Кап.Ремонт. Т. о. ми розуміємо, що даний виріб володіє величезним запасом ресурсу, а проведений профілактичний ремонт ще більше відтягнув дату настання поломки. Саме з цього, ми використовуємо дані підходи у складанні своїх терміналів. Грунтуючись на вищесказаному, варто звернути увагу на те, що в даному принципі "грамотної економії" теж є свої нюанси, тобто ті комплектуючі, які виправдані для використання в якості відновлених (такі вузли як купюроприймачі CashCode, Термопринтери Custom і т. д., Монітори, частина комп'ютерних комплектуючих) - тобто це та група комплектуючих, які мають великий запас ресурсів, а після проведення профілактики суттєво втрачають у вартості без значного збитку на якості (той же купюроприймач може замість 750 в.е. коштувати 300 - а це значна економія, заради якої варто розглянути придбання саме відновленого вузла). А є ті комплектуючі, використання яких після відновлення не виправдані з точки зору того, що або БУ вузли не суттєво втрачають в ціні, або вони не підлягають відновленню без втрати якості. До таких комплектуючих можна віднести: корпус терміналу (це зовнішній вид на охайності якого економити не варто), сенсорне скло (економія при відновленні не досить виправдана), SSD накопичувач (використання БУ моделей без втрати якості фактично неможлива, і при цьому ми можемо досягти економії в 10-15 у.е., що при загальній вартості терміналу не є відчутною), так само і з модемом і рядом інших вузлів.
При складанні терміналів нашою компанією використовуються винятково ті комплектуючі вузли, які мають значний запас міцності. І саме їх ми рекомендуємо до придбання своїм клієнтам. Як правило, в стандартний набір відновлених комплектуючих вузлів входить: купюроприймач, термопринтер, монітор і комп'ютерні комплектуючі. Підводячи підсумок даного пункту, хочеться відзначити абсолютну доцільність використання саме відновлених комплектуючих, у зв'язку з тим, що це дозволяє економити на ціні терміналу до 60% від вартості (порівняно з терміналом, зібраним і повністю нових комплектуючих) і без шкоди якості. Головне робити це з розумом...
12. ПОМИЛКИ ПРИ ВИБОРІ
Я вирішив виділити в окремий пункт і ще раз звернути Вашу увагу на цей факт, тому що кількість подібних ситуацій зростає з кожним днем. Найпоширеніша помилка, це йти на шляху найбільшої економії. Продавці терміналів зацікавлені будь-якою ціною продати Вам термінал, а щоб продати термінал необхідно просто запропонувати те, що хоче клієнт, а клієнт завжди хоче дешеве (щоб спробувати, придивитися... Адже новий бізнес) і щоб працювало більш-менш справно. Більш-менш справно Вас довезе і запорожець до місця призначення... Але інша справа-як він Вас довезе і ризикнете Ви на такому авто виїхати за місто (тягу до автослесарному справі в польових умовах ми не беремо). Те ж саме можна сказати і на рахунок терміналів: так, працювати він буде, буде приймати платежі, чеки друкувати буде і т. д.. Тут справа не в поломки самого обладнання, а в якості його роботи (про відмінності в роботі окремо взятого компонента я вже писав вище). Більшість компаній, що займаються збиранням і продажем терміналів можуть Вам сказати, що той чи інший термінал гарантовано пропрацює 3,6,12 місяців і вони гарантують, що це буде так. Якщо він зламається на цей рахунок є гарантійний термін,протягом якого Вам безкоштовно замінять той чи інший компонент. Але, як буде працювати цей термінал, більшість продавців вже Вам не скаже, адже тоді Ви, найімовірніше, не захочете купувати дешевий термінал, а це втрата клієнта і втрата доходу від потенційно-можливого продажу. Це, в більшості випадків, відбувається ненавмисно... просто більшість компаній не вникає в процеси, з якими стикаються підприємці, які вирішили розвивати термінальний бізнес. Ви будете потім звинувачувати тільки себе, коли в черговий раз будете виїжджати на точку до непрацюючому терміналу, через зажеванной чекової стрічки, раскалиброванного сенсора, що застрягла купюри і т. д. І в ряді випадків, це перетворюється не в бізнес, а в гру "полагодь мене сам", адже це не гарантійні випадки - їх не можна підтвердити і ніхто не гарантує, що купюроприймач повинен буде коректно втягнути купюру, яку запустили під незручним кутом. Всі ці моменти, на жаль, вислизають від новачків і вони, іноді, починають бізнес з завідомо не якісного фундаменту.
А так как мы развиваем это направление комплексно, то мы знаем, с какими проблемами может столкнутся собранный из тех, или иных комплектующих. И ,прежде всего мы, с глубоким осознанием процесса приема платежей через терминалы самообслуживания (за нашими плечами более чем 10-ти летний опыт построения и сопровождения сетей), можем понять что ждет данный конкретный терминал в ближайшей и отдаленной перспективе. Нам не выгодно продавать не качественное оборудование, по той простой причине, что Вы потом будете звонить к нашим менеджерам с вопросами как решить ту или иную задачу... а так само Ваш термінал, просто-напросто буде заробляти менше грошей. Адже непрацюючий термінал - це втрачені клієнти, це погана репутація точки (навіщо ходити до періодично непрацюючому терміналу, якщо поруч є постійно працюючий), це втомлений власник (який змушений зриватися з місця роботи і їхати до терміналу, щоб усунути незначну несправність), що в підсумку може призвести до того, що людина розчарується в бізнесі... а все чому, тому що він на самому початку заощадив 100-300 у.е. на терминале (когда менеджер поддакивая Вам, в страхе потерять клиента, предложил Вам самые дешевые терминалы)... а мог бы эти деньги уже заработать и развивать сеть дальше.... Это с опытом, Вы сможете для себя делать выбор в пользу менее качественных комплектующих, когда Вы сможете оперативно решать текущие задачи. А в самом начале деятельности - Не экономьте!!!
ПОДВЕДЯ ИТОГ
В данной статье, я постарался описать общее положение вещей и некоторые нюансы, которые возникают при выборе терминала. Ведь, если подходить к делу правильно, необходимо индивидуально и избирательно выбирать комплектующие, исходя из Вашего бюджета и тех нагрузок, которые будет испытывать терминал (внешняя среда и количество платежей). Основываясь на нашем богатом опыте, мы поможем подобрать качественный, сбалансированный по цене/качеству терминал в Вашем конкретном случае, дабы максимально грамотно вложить каждую гривну стартового капитала.
- Електронний касир. Альтернатива РРО та ПРРОКасовий апарат більше не потрібен! Не віриться? Тоді ця стаття для Вас. Якщо Ви підприємець, який знаходиться у пошуку альтернатив для РРО та ПРРО. А так само хоче оптимізувати роботу з платежами у себе на торговій точці, ця стаття допоможе Вам побачити можливість не обтяжувати себе проблемами і ризиками, пов'язаними з необхідністю встановлення касових апаратів.Електронний касир. Альтернатива РРО та ПРРО
- 00. ПОЧАТОК.... До прочитання обов'язково!Перша, экскурсная стаття в циклі статей, прикладного характеру, присвячена прийому платежів через термінали оплати.00. ПОЧАТОК.... До прочитання обов'язково!